نمایندگی خرید مفتول آجدار

نمایندگی خرید مفتول آجدار

نمایندگی خرید مفتول آجدار

خرید مفتول

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که بهترین موعد خرید مفتول چه هنگام است؟ به راستی نمی نا به این سوال پاسخ قاطعی داد زیرا خرید آهن آلات مستلزم در عقیده دریافت عوامل متعددی است، ولی ما در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

ابتدا باید زمان باره دربایستن برای خرید را بررسی کنید، اگر سررسید کافی هستی دارد، پس بهتر است عجله نکنید و با دقت روند قیمتی مفتول را باره پروا پیمان دهید و اگر دانشی در مقوله تحلیلی قیمت ها ندارید می توانید از کارآزمودگان در این گویه کمک بگیرید. در ضمن برای مطالعه اغلب به مقاله “بهترین موعد خرید مفتول” مراجعه کنید.

قیمت میلگرد

همانطور که می دانید نمی طاقت قیمت ثابتی برای این فرآورده عنوان کرد. همواره بسته به عوامل گوناگون مانند شرایط درونی کشور، نرخ ارز و ارزش آن، قیمت ها دچار تغییر می شوند. در کشور ما بهره زیادی از انواع میلگرد از جانب شرکت ذوب آهن اصفهان تولید و بر اساس استاندارد کشور روسیه و به چند نوع A3 ,A2 ،A1 و A4 تقسیم بندی می گردد.

استانداردهای تولیدکنندگان در مورد قطر میلگرد نیز متفاوت است. در سیستم روسی که در کارخانجات ذوب آهن اسپهان باره استفاده‌ است، میلگردها تا قطر ۴۰ میلیمتر ساخته می شوند.

 میلگرد

یکی از موارد مهم در ترابری میلگردها، بسته بندی آن ها می باشد که یکتا از روش های آن بندیل بندی است. بندیل بندی یگانه از طریق های برای بسته بندی میلگردها می باشد و فقط برخی از محصولات از جمله میلگرد و لوله های نازک، با این روش بسته بندی می شوند و می نا گفت بسته بندی میلگردها با بندیل طریق اقتصادی می باشد. گنجایش بسته بندی هر تقسیم از میلگردها در هر کارخانه متفاوت است.

نکات طلایی حمل و نقل میلگرد

در حمل و نقل میلگرد عوامل زیادی از آنگونه حجم میلگرد خریداری شده، گونه حمل و نقل و غیره کارایی گذار است. یکی از فاکتورهای مهم آن هزینه پایین حمل و نقل میلگرد می باشد و می تاب گفت در اغلب موارد حمل و نقل جاده ای از لحاظ اقتصادی زیاد مقرون به صرفه می باشد. در ضمن از دیگر عوامل تاثیرگذار بر خرج ها مسافت حمل میلگردها از آغاز لغایت مقصد است. پس بهتر است در هنگام خرید میلگرد باره احتیاج به این نکته توجه کنید که کارخانه ‌مورد نظر به مقصد شما مسافت کمی داشته باشد.

نمایندگی خرید مفتول آجدار

نمایندگی خرید مفتول آجدار

جمع بندی

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، میلگردها به دو دسته کلی آجدار و ساده دسته بندی می شوند. میلگرد بدون آج را میلگرد ساده و میلگردی که در لبه های آن دارای برآمدگی هایی باشد را میلگرد آجدار می نامیم. میلگردها معمولا در افزایش پایداری بتن و تقویت فونداسیون به شغل می روند، بعد می طاقت گفت عمده استعمال میلگرد در صنعت ساختمان سازی می باشد.

لازم است برای حفاظت و بازداری از زنگ زدن این سازه، میلگردها را در مکانی انبار کرد که در معرض مستقیم نور آفتاب و رطوبت نباشند. قیمت میلگرد بسته به عوامل مختلفی مشابه نرخ ارز و شرایط داخلی کشور با تغییر همراه می شود، پس به طور کلی نمی تاب بها ثابتی برای این سازه فلزی پیش بینی کرد.

سوالات متداول انواع میلگرد و استعمال آن در صنعت ساخت و ساز

میلگرد چیست؟

میلگرد احد از مصالح مهم در صنعت ساخت و ساز محسوب می شود. این فرآورده را می طاقت فولادی دانست که برای جبران مقاومت کششی پایین بتن مورد کاربرد قرار می گیرد.

میلگردها به چند دسته بخش می شوند؟

میلگردها از لحاظ ظاهری به ۳ بخش ساده، آجدار و کلاف و از نظر گونه به ۶ بخش تقسیم بندی می شوند که دربرگیرنده اروپایی، فولاد کربن، اپوکسی پوشش دیتا شده، گالوانیزه، فایبرگلاس لیمر و فولاد ضدزنگ می شود.

قیمت میلگرد به چه عواملی وابسته است؟

قیمت میلگرد به عوامل متفاوتی وابستگی دارد و بسته به شرایط کشور و ارز، ارزش آن می­ تواند روز به روز تغییر کند.

نقش میلگرد در سازه ها چیست؟

میلگرد از سازه ها در روبرو نیروهای کششی محافظت می کند و از این محصول برای تقویت بتن استفاده می شود.

 

امروزه صنعت ساخت و ساز پیشرفت بسیاری کرده است. طرفدار همین جستار می توان گفت که یکی از مهمترین وظایف دفتر فنی در پروژه های عمرانی، جاسازی جداول لیستوفر و یا همان جداول خم و برش آرماتور می باشد. در صورتی که تمام المان های فلزی در اسکلت ساختمان و حجم بتن مصرفی در فونداسیون و حصار برشی و سقف ها یا شاخه های آرماتور در فونداسیون را به صورت تک تک محاسبه نمایید، وقت بسیاری از شما خواهد گرفت. از جهتی دیگر محاسبه این عملیات در زمان اجرا برای همه سازندگان ضروری می باشد.

به طور کلی محاسبه این موارد و استفاده از لیستوفر میلگرد یا لیستوفر آرماتور در نقشه ها کمک می کند تا اجراکننده نقشه درک واقعیت از میزان مصالح مصرفی داشته باشد. بعد به راستی می توان گفت استفاده از جدول لیستوفر که برای محاسبه وزن آرماتور بهره‌گیری می شود، اهمیت زیادی در جاسازی نقشه ها دارد. در این مطلب منظور داریم به شیوه جاسازی لیستوفر آرماتور بپردازیم. بعد برای آشنایی بیشتر با این زمینه الی فرجام با آهن ملل همراه باشید.

نمایندگی خرید مفتول آجدار

نمایندگی خرید مفتول آجدار2

 

لیستوفر چیست؟

می تاب لیستوفر (Listofer) را راهنمای کارگاه آرماتوربندی خم و برش آرماتورها دانست. در راستی به ذکر ساده تر با تهیه لیستوفر می توانیم به تعبیه و نصب آرماتورها سرعت ببخشیم.

 

لیستوفر چیست؟
لیستوفر به انگلیسی

در واقع به لیستوفر (listofer) که برای تعبیه و محاسبه میزان میلگرد و مصالح مورد بیچارگی در پروژه های ساختمانی به پیشه می رود Bar Bending Schedule یا به اختصار BBC می گویند.

یادگیری اصطلاحات و کلمات مربوط به میلگرد، به شما کمک می کند که مراجع آموزشی انگلیسی را به احسان متوجه شوید. این موضوع به شما در چیرگی نقشه خوانی کمک خواهد کرد.

لیستوفر هوشمند

همانطور که پیش از این اشاره کردیم برای محاسبه میزان مصالح باره نیاز در یک بنا می توانیم از محیط نرم افزاری و هوشمند سازی شده کاربرد نماییم تا به این ترتیب از پرت میلگرد و هدر رفتن خرج مصالح ممانعت کنیم.

برنامه ها و اپ های هوشمند به ما این امکان را می دهند که به چهره خودکار میزان میلگرد مصرفی در یک ساختمان را محاسبه کنیم. از دیگر مزایای به کارگیری اپلیکشن ها و نرم افزارهای هوشمند می نا به محاسبه سریع وزن آرماتور، امکان تماشا گونه ها خم میلگرد، به کارگیری فرمول های موجود و فضای هوشمند سازی شده برنامه جهت تسریع در سرعت محاسبه و تهیه لیستوفرهای کارگاهی و در نهایت تسریع در روند سپریدن متره و تخمین سازه های بتنی اشاره کرد.

 

در باره لیستوفر میلگرد یا آرماتور

به طور معمول در زمان برگزاری یک مناقصه، مشاور لیستوفر میلگردها را جاسازی و در نقشه ها پیمان می دهد. این مسئله مایه می شود که پیمانکار در اثناء پیشنهاد، دیدی کلی تر و جامع تری نسبت به حجم آرماتورهای مصرفی در هر مرحله پیدا کند. بحث لیستوفر فقط به پیشنهاد بها ختم نمی شود و موضوع مهم تر این است که زمانی که پیمانکار شروع به پیشه می کند لازم است که در هر مرحله از کار میلگردهای باره نیاز را تهیه کند.

در حقیقت لیستوفر کمک ابهت به مترور می کند و سرعت شغل محاسبات را افزایش می دهد. در درستی لیستوفر می تواند یک راهنمای کاملی برای آرماتوربند جهت برش و خم آرماتورها باشد. علاوه بر این، لیستوفر می تواند لغایت نزدیک زیادی از پرت و هدر رفتن آرماتورها جلوگیری کند.

نمایندگی خرید مفتول آجدار

نمایندگی خرید مفتول آجدار

نمایندگی خرید مفتول آجدار

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.