فروش مفتول آجدار

فروش مفتول آجدار

فروش مفتول آجدار

تفاوت مفتول با میلگرد

بعد از آشنایی با فروش مفتول آجدار حال می‌خواهیم به عمده‌ترین تفاوت‌های آن با میلگرد فولادی بپردازیم. قبل از بررسی تفاوت مفتول و میلگرد، نیاز به یادآوری می‌باشد که هر دو محصول از جنس فولاد می‌باشند و هر دو از شمش ساخته می‌شوند.

انعطاف پذیری مفتول در مقایسه با میلگرد فولادی زیاد بیشتر است، به همین علت فروش مفتول آجداربه هر شکلی قابل تغییر است و بدون شکستگی پیچ و تاپ می‌خورد.
مفتول در کل ضخامت، وزن و قطر کمتری نسبت به میلگرد آجدار دارد.
هزینه نصب و اجرای کارهای ساختمانی با فروش مفتول آجدار به مراتب کمتر از اجرای میلگرد است.
مقاومت مفتول در برابر خم شدگی و نیروی برشی زیاد کمتر است، بنابراین هیچ گاه در جاهایی از سازه که امکان نشان گذاری نیروی برشی بسیار است، کاربرد نمی‌شود ولی در برابر میلگرد پایداری زیاد زیادی در مساوی خم شدگی و نیروی برشی دارد.
احتمال پارگی در شبکه مش بندی که بدست مفتول درست شده اغلب از میلگرد است.

تولیدکنندگان مفتول

مفتول در سایز 1/5 تا 14 میلی متری تولید می‌شود که از نوع نازک آن یعنی 1/5 الی 3 میلی متری در بستن آرماتورها به هم به عنوان سیم پیچ بهره‌گیری می‌شود ولی از سایزهای 5 تا 14 میلی‌متری در ساخت میلگرد بستر، مش بندی و دیگر کاربری‌ها بهره‌گیری می‌شود.

کارخانجات کویر کاشان، ذوب آهن اصفهان، صنایع فولاد یزدو……… از جمله تولیدکنندگان مفتول در ایران هستند. برای فروش مفتول آجدار  با شماره 09124094144 باشید.

جمع بندی

مفتول از جمله مصالح پر کاربردی است که بسیار انعطاف پذیر بوده و به چهره کلاف آماده ارسال به محل پروژه می‌شود. این فرآورده شدنی است از جنس فولاد کربن دار، فولاد ضد زنگ، مس، گالوانیزه و یا پی وی سی باشد. در این دائره المعارف سعی کردیم به شناسایی و رسیدگی تفاوت مفتول با میلگرد بپردازیم.

جهت خرید میلگرد و یا بررسی قیمت فروش مفتول آجدار می‌توانید از راه 09124094144 با ما تماس بگیرید، واحد فروش تولید مفتول عسگری

فروش مفتول آجدار

فروش مفتول آجدار

 

اهمیت شناسایی میلگرد در بتن

شناسایی میلگرد در بتن از اهمیت فوقانی برخوردار بوده چرا که در بسیاری از مواقع در اثناء ساخت و ساز دربایستن به برش و حفاری سازه های بتنی می باشد که در چهره آگاه نبودن از جایگاه میلگرد، ممکن است خسارات جبران ناپذیری رخ دهد.

شناسایی میلگرد در بتن با استفاده از دستگاه هایی قابل تشخیص می باشد، مثل دستگاه GPR، میلگرد یاب (Rebar Detector)، فلزیاب (Metal Detectors)، Cover Meters و غیره است.

تست میلگرد

برای تعیین کیفیت میلگرد لازم است آزمایش هایی بر روی میلگردها سپریدن گردد. کیفیت و استحکام آن ها و تعیین مقاومت کششی تسلیم، کششی نهایی و تنش گسیختگی به وسیله تست میلگرد تعیین می شود. تست میلگرد، دربرگیرنده آزمایش خمش، آزمایش خستگی و آزمایش کشش است.

اهمیت به کارگیری میلگرد در صنعت ساخت و ساز

همانطور که می دانید، در حال حاضر از بتن برای استحکام ساختمان ها بهره‌گیری می شود. با اینکه بتن از ثبات بالا و پایداری زیادی در مساوی تنگنا برخوردار است، ولی دارای نقاط ضعفی می باشد.

در مورد ضعف بتن می نا به این مسئله اشاره کرد که این کالا در برابر قوای کششی و چرخشی مقاومتی ندارد. در اینجا می تاب به اهمیت محافظت میلگرد در برابر نیروهای کششی، پی برد.

در اثناء وقوع زلزله، میلگرد به افزایش پایداری کششی سازه ها کمک کرده و مایه عدم ویرانی ساختمان می شود. به همین ترتیب، امنیت ساکنان را فراهم می کند.

ضریب انبساط دمایی در بتن و فولاد، وجه مشترک بین این دو بوده و کم و بیش بودن مقدار این ضریب، مانع بروز تنش های اضافی درونی در ساختار بتن در شرایط دمایی مختلف می شود که این مسئله از ویرانی زود اثناء بتن ممانعت می کند.

مجموعه آهن ملل مناسب ترین قیمت روز میلگرد در بازار کارخانه ها و برندهای مختلف را به مشتریان عزیز ارائه می کند.

قیمت فروش مفتول آجدار

قیمت فروش مفتول آجدار

انواع میلگردهای موجود در بازار

شرایط نگهداری صحیح میلگرد

میلگردها شرایط خاصی برای نگهداری دارند که در پیوستگی به روشنگری مختصری متعلق به ها پرداخته شده است:

۱- قبل از استفاده از میلگرد باید تست هایی مانند اندازه گیری پایداری کششی، پایداری گسیختگی، میزان فزونی طول در هنگام گسیختگی و اطمینان از استاندارد بودن آن، اتمام شود.

۲- میلگردها باید در محلی انبار شوند که از تماس سر راست با مواد خورنده و زیان آور ممانعت گردد. از افزایش دمای میلگردهای درون قالب ها در نشانه تابش مستقیم روشنایی خورشید پیش از بتن ریزی بازدارندگی شود و باید قبل از بتن ریزی بدست آب پاشی دمای آن ها کاهش یابد.

۳- میلگردها به چهره کلاف، شاخه، شبکه جوش شده یا بافته شده در کارخانه، تولید می گردد. میلگردهای مصرفی در بتن باید بدون خم شدگی به کارگاه ها تحویل  شوند.

۴- معمولاً میلگردهای به قطر ۸ میلیمتر و کمتر می توانند به چهره کلاف تولید شوند. مصرف میلگردها با قطرهای بالاتر از ۱۰ میلیمتر به صورت کلاف مجاز نیست. باز کردن کلاف با وسیله مناسب و با تأیید دستگاه بازرسی در کارگاه انجام می گیرد.

۵- میلگردها باید در محلی انبار شوند که در معرض سر راست نم نباشند. وانگهی لازم است که از میلگردها در برابر وزش باد محافظت گردد.

۶- اکیدا پیشنهاد می شود که میلگردها بر روی خاک قرار نگیرند. در غیر اینصورت، در تماس با خاک و نیز موادی که دارای املاح خورنده هستند، آلوده شده و به کارگیری میلگردهای آلوده مایه جذب رطوبت بدست املاح روی آن و خوردگی در بتن می شود.

۷- میلگردها باید طوری انبار شوند که حداقل ۱۵ سانتیمتر از سطح زمین فاصله داشته باشند.

۸- میلگردها را باید بر حسب نوع و قطر آن ها تفکیک و انبار نمود. در چهره وجود میلگردهایی با قطرهای مانند اما با مقاومت و مشخصات مکانیکی متفاوت، باید آن ها را در محل های جداگانه و با علامت گذاری انبار کرد.

۹- میلگردهای آلوده به خاک، املاح و مواد خسارت آور که از راه تماس با زمین و یا به علل دیگر دچار آلودگی شده اند، باید پیش از مصرف کاملاً تمیز شده و زنگ آن زدوده شود. این میلگردها فقط در صورتی قابل کاربرد هستند که ویژگان فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی آن تغییر نکرده و بر پایه ویژگی های استاندارد باشند.

قیمت فروش مفتول آجدار

قیمت فروش مفتول آجدار

فرآیند فرآوری میلگرد

به مقاطع فولادی موجود در صنعت مشابه شمش‌ ها، پروفیل‌ ها، میله‌ ها و غیره، محصولات نیمه ساخته گفته می شود. در ابتدا لازم است فرآیند تولید شمش را بدر مقالات بعدی توصیح دهیم.

فروش مفتول آجدار

  •  فروش مفتول آجدار
  •  قیمت فروش مفتول آجدار
  •  تفاوت مفتول با میلگرد
  •  انعطاف پذیری مفتول
  •  تولیدکنندگان مفتول
  •  مفتول در سایز 1/5

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.